måndag 2 april 2012



Begravning 2 maj  Eviga Livets kapell 11.30 officiant Stefan Nilsson. Efterföljande samling på Odd Fellow se program (pdf) i kyrkan.

I gudstjänsten Söndagen 6 maj ber församlingen för Carl-Eric Sälgö i följande kyrkor:
- Heliga Trefaldighet kl. 11.00
- Strömsbro kyrka kl. 10.00
- Tomaskyrkan kl. 18.00



Annons finns införd i Gefle Dagblad - 21/4 , Arbetarbladet - 21/4 och DN - 22/4 plus att information finns här. Fonus Ylva Holmström håller ihop det hela. Se även Fonus minnesalbum.

Carl-Eric Sälgö avled 2012-04-03 i sitt boende på Forellplan i Gävle. Han föddes 1932-02-02 i Västerås där han växte upp med sin syster Maud, fadern Karl Fride Israel Sälgö och modern Valborg.

Under sitt yrkesverksamma liv arbetade han på A&L resebyrå fram till sin pension.

Närmast anhöriga: Sonen Magnus Sälgö och barnbarnet Michel Laji
Det kommer en dag
Det kommer en dag när jag e borta, en dag då mitt liv har tagit slut.
Så länge du minns mig är jag kvar ändå och finns där i din närhet som förut.
Jag finns där i vågen invid stranden.
Jag finns där i vårens varma vind.
Jag finns där och leder dig vid handen ibland.
Jag finns där i tåren på din kind.
Jag finns i en blommas spröda knoppar, i fågeln som sjunger i ett träd.
Jag finns bland de fjärilar som fladdrar omkring på åkrar bland mognande säd.
Jag finns i ett regn som slår mot rutan och i flingor av fallande snö.
Jag finns i musiken som du hör på ibland.
Så länge du minns, kan jag ej dö.

Valborg (1967) och Fride(1961)Maud(2007) och Carl-Eric(2012) bilden tagen 1974

Musik vid begravningen Nils-Erik Blomme, violincello.
Gammal fäbodpsalm - O Lindberg, orgel
Romans - L-E Larsson, cello och orgel
Psalm 238:1-3, Jag lyfter mina händer
Psalm 297, Härlig är jorden 
Ave Maria - F Schubert, cello och orgel
Largo - A Vivaldi, orgel

Musiken från kyrkan i Spotify


Avsked Gävle station då Carl-Eric 1963 skulle på resa till Aten 31 år gammal
Med barnbarnet Michel på Skansen i Stockholm 1991 - 59 år gammal

Foton tagna i samband med konfirmation 1947 - 15 år gammal
Carl-Eric med Erik Åkerlund med Fru ? vid Fredensborg som är Järnvägsmännens hem i Småland där han varit med sin far många ggr ung 1956 - 24 år gammal
  
Gift med Mona 1954 - 22 år gammal
Mona och Carl-Eric i unga år
Levde med Birgit Larsson 1984-2010 efter att Carl-Eric och Mona flyttat ifrån varandra
Högra bilden tagen 14 maj 2007 i Skerike kyrka då Carl-Eric syster begravdes - 75 år gammal

Kontoret innan Nygatan ??!?!

Personalen A&L resebyrå 1991 Nygatan 25 i Gävle, Sandviken och Sundsvall 
Sitt yrkesliv tillbringade han på A&L Resebyrå i Gävle



Privat var Carl-Erik aktiv i ett antal föreningar däribland Odd Fellow, Gävle Symfoniorkesters vänner och Rotary

Carl-Eric med Per Lindmark på Birgits begravning 9 April 2010 - 78 år gammal



Julen 1961 Lindmarks på besök




1961 Besök Fride och Valborg på Urbergsterassen (farmor/farfar)


Michel och farfar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar